Hva er 12startups?

Hva er 12startups?

posted in: Om prosjektet | 0

12startups handler om å få ting gjort. Hver måned gjennom hele 2017 vil jeg gå hele veien fra idé til lansert prosjekt eller produkt. Det kan være små tøyseprosjekter eller større og mer ambisiøse ting. Forhåpentligvis utvikler minst én av ideene seg til noe bærekraftig, men det vet vi ikke før året er omme. Jeg håper du vil være med på reisen.

Hvorfor?
Til daglig har jeg fulltidsjobb i forlagsbransjen – men til enhver tid har jeg i tillegg litt for mange idéer. De fleste av dem blir aldri noe av. Tanken bak 12Startups er i utgangspunktet egoistisk: Jeg må bli flinkere til å ta action. Ta tak i ideer som dukker opp. Gjennomføre. Komme i mål. Forhåpentligvis vil prosessen, tankene og resultatene også være lærerike og motiverende for noen andre enn meg selv.

Hvem er jeg?
Jeg laget mine første nettsider midt på nittitallet, og levde av webutvikling en stund før jeg gikk videre til radio. Derfra gikk jeg videre til forlagsbransjen – først trykte magasiner, men siden 2008 har jeg jobbet på digital side, med ting som innhold, analyse, innsikt, strategi og forretningsutvikling. I tillegg har jeg alltid hatt en drøss sideprosjekter og enda flere ideer til potensielle prosjekter. Alt fra t-skjorteproduksjon til salg av luft (jada, sjekk SendLuft.no) og blogging om brennevinet rom – en av mine store interesser (og pengesluk!) Dessuten har jeg syslet litt med netthandel, gjennom oppsett av nettbutikker som Revir.no. Hva som skal komme ut av 12Startups-prosjektet mitt vet jeg ikke helt enda – det får tiden vise. Første prosjekt kommer i januar.

Følg med videre!
Meld deg på nyhetsbrevet for å få løpende oppdateringer om prosjektene. Jeg spammer aldri, du kan når som helst melde deg av og jeg skal ikke selge deg noe som helst. Forhåpentligvis får du bare litt inspirasjon og litt motivasjon gjennom mine tanker, feilsteg og forhåpentligvis minst én bitteliten suksess.

Kontakt
Espen Skogen
espen@espens.no

Follow Espen Skogen:

Har jobbet med nett siden midt på nittitallet, og har dessuten vært innom både radio og magasiner. Flinkest på tekst og innhold, og liker dessuten å tro at jeg ikke er så verst på innsikt og analyse, søkemotoroptimalisering, forretningsutvikling og innovasjon. Skikkelig dårlig til å tegne, men flink til å skrive fort. Sliter som regel med for mange ideer og for liten tid.

Latest posts from

Leave a Reply